Historia Niepublicznego Gimnazjum w Hartowcu związana jest
z reformą szkolnictwa z 1999r. i powstaniem 6-klasowych szkół podstawowych i gimnazjum, zamiast dotychczasowej 8–klasowej szkoły podstawowej. Ambicją mieszkańców Hartowca stało się wtedy utworzenie placówki gimnazjalnej tak, aby szkoła była jak najbliżej środowiska rodzinnego ucznia.
Lata 2002-2005 to okres formowania się charakteru placówki meandrującej w kierunku edukacji dla zrównoważonego rozwoju pochylania się nad uczniem z problemami edukacyjnymi, wskazywania uczniom dróg indywidualnego rozwoju i pokazywania, że
uczeń małej szkoły wiejskiej może tyle samo a nawet więcej niż jego rówieśnik z dużego miasta.
Absolwent naszej szkoły:
- jest tolerancyjny - rozumie, że różnice między ludźmi są czymś normalnym i pożądanym
- doskonale funkcjonuje w swoim otoczeniu
- jest aktywny - lubi ruch i chętnie uprawia sport w różnych jego odmianach
- jest rozważny - zna zagrożenia występujące w jego środowisku
- jest ciekawy świata - chętnie gromadzi wiadomości, korzystając z różnych źródeł
- jest prawy - rozróżnia złe i dobre uczynki
- jest otwarty - wykorzystuje możliwości, jakie stwarza mu dom i szkoła
- jest krytyczny - potrafi selekcjonować i porządkować zdobyte informacje
- jest odpowiedzialny - stara się przewidywać skutki swoich działań
Pracuje tu
wysoko wykwalifikowana kadra pedagogiczna, która na bieżąco udoskonala poziom swego wykształcenia.
Szkoła chce wspierać rodzinę w jej pracy wychowawczej, mądrze towarzyszyć uczniowi w jego rozwoju oraz stwarzać mu wartościowe środowisko wychowawcze.
Swoim istnieniem Niepubliczne Gimnazjum w Hartowcu udowadnia, że racje bytu mają również placówki niewielkie, ale położone blisko środowiska rodzinnego ucznia, nastawione na oczekiwania każdej jednostki i szukające indywidualnego rozwoju w trudnej rzeczywistości oświatowej XXI wieku.
Więcej informacji na naszej stronie Internetowej